Tieteellisten seurain valtuuskunnan toimintakertomus 2022 on ilmestynyt

Uutiset   28.3.2023 9.45   Päivitetty 11.4.2023 8.35

Tieteellisten seurain valtuuskunnan vuoden 2022  toimintakertomuksen kansikuva.

Tieteellisten seurain valtuuskunnan (TSV) uusi toimintakertomus sisältää tietoa siitä, miten TSV toimi tieteen puolesta vuonna 2022.

TSV:n toiminnan lisäksi toimintakertomuksen lopussa löytyvät lyhyet osiot myös Tiedonjulkistamisen neuvottelukunnasta ja Tutkimuseettisestä neuvottelukunnasta, jotka toimivat itsenäisesti TSV:n yhteydessä.

Vuonna 2022 TSV:n kohokohta oli muutto Kruununhakaan Tieteiden talolle, joka valmistui remontista. Myös tieteellisten seurojen pitämät seminaarit ja kokoukset palasivat pitkälti lähitoteutuksiin Tieteiden talolle, missä niitä on pidetty jo 1990-luvulta lähtien.

Lisäksi toimintakertomuksessa käsitellään muun muassa sitä, millaisia palveluita TSV tarjoaa tieteellisille seuroille, jotka ovat sen jäseniä, ja millaista työtä se tekee tieteen tunnettuuden lisäämiseksi yhteiskunnassa. Mukana on tiiviissä muodossa tietoa TSV:n jäsenistöstä, henkilöstöstä, organisaatiosta ja taloudesta.

Lue koko PDF icon vuoden 2022 toimintakertomus tästä (PDF).

Muut edellisten vuosien toimintakertomukset ovat luettavissa TSV:n verkkosivujen Toimintakertomukset-osiossa.